back in town

27 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Zo, de week in NL is weer voorbij en dus mag ik zeggen: ik ben weer in Su! Dit al sinds zondag, maargoed...

Afgelopen week was een hectische een drukke week voor me. Zondagavond kwam ik weer aan in suriname en daarom heb ik gister een dagje vrij genomen om heeeerlijk bij te komen aan het zwembad! Wat heb ik het toch slecht.. (Hahaha)

vorige week heb ik mogen genieten van Nederlandse luxe en er zijn me toch een aantal dingen opgevallen in vergelijking met Suriname..

- winkelkarretjes bijvoorbeeld..  bij de chinees mag je blij zijn als je ergens een mandje vindt, laat staan een winkelkarretje!
- Parkeren; wat is dat toch een rot klusje in ons kikkerlandje.. je auto in een soort vakje proberen te proppen (als je ‘m vindt) én daar nog een paar cente voor betalen ook! Hier in Suriname is het makkelijk: gewoon neerzetten die handel en betalen is onzin. Het is een makkie!
- De stad. Heerlijk een dagje winkelen! Je hebt ook zoveel keus! De h&m, Zara, Bijenkorf etc etc. Hier in su? 200 juweliers en af en toe een kledingwinkel.. kwaliteit is vaak ver te zoeken.. bij de Mall trouwens! Daar heb je (jaja) zeker wel 30 winkeltjes, waaronder de mango en de Jack en Jones! Maar dan betaal je wel weer meer dan dat je in NL zou betalen..
- Netflix! In Suriname heb ik hele andere films en series dan thuis! Dus ik heb nog een hoop te doen Haha!
- Eten. Wij, Nederlanders, eten op tijd. Om 10, 12, 15 en 18 uur. Hier eet je gewoon de hele dag door. Je dag beginnen met een bak nasi kan gewoon en je deelt je eten met anderen (wel zo gezellig).
- MacDonald. Ik moet even toegeven: ik ben een vaste klant.. maar in Nederland kan het ook bijna niet anders.. om de 5minuten staat er wel één! Hier heb je er dus maar 1. In heel Paramaribo. Ik moet wel bekennen; hij is hier veel lekkerder!
- Haast. In Nederland heeft iedereen haast. Ik ook hoor, ik wil alles snel snel snel, want dan ben je eerder klaar. Hier zouden ze me voor gek verklaren. Waarom zou je haasten? Voor wie? Jezelf doe je er geen plezier mee en een ander heeft er toch geen last van. (Dit is misschien wel de reden waarom ze áltijd te laat zijn........)

Dit was die weer! Komend weekend staat er helemaal niets op de planning behalve de verjaardag van Julia en long weekend (paas weekend).  Dusss iedereen een fijne Pasen & no spang!

Houdoe!

1. Julia:
    14 april 2018
    Lekkerding, heerlijk hoe je dit weer schrijft. En zooooo herkenbaar